Sabtu, 22 Februari 2014

TIPS CANTIK

Teks   :  Nik Norliza Nik Mat
Foto   :  Carian Google



Assalamualaikum w.b.t

    Salam sejahtera kepada pembaca blog Beauty Jameela.   Hari ini saya ingin kongsikan tip-tip untuk cantik,   sesuai diamalkan untuk kaum wanita dan juga kaum lelaki.   Mari kita teliti satu-persatu.





  1. Agar wajah selalu segar,  berseri-seri dan cantik,  cucilah minima 5x sehari dengan air wudhu.   Jangan terus dikeringkan,   biarlah ia menitis dan kering sendiri.   Lalu ambil lah sejadah lalu terus solat,  berzikir dan berdoa.
  2. Untuk menghilangkan stress,  perbanyakanlah 'olahraga'.   Cukup dengan memperbanyakkan solat.   Ketika solat,   kita menggerakkan seluruh tubuh.   Lalu berkonsultasilah pada Allah S.W.T dengan berzikir dan berdoa.
  1. Untuk pelembab,   agar awet muda,   gunakanlah senyuman.   Tidak hanya di bibir tetapi juga di hati.   Jangan lupa bisikkan kata kunci "Allahumma Kama Hassanta Kholqi Pahassin Khuluqi" [Ya Allah, sebagaimana engkau telah memperindahkan kejadianku, maka perindahkanlah pula akhlak ku]
  2. Untuk mendapatkan bibir yang cantik dan lembab,   bisikkan kalimat-kalimat Allah,   tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain,   tidak menyombongkan diri dan takbur.
  3. Agar tubuh langsing,   mulus,  diet yang teratur ialah dengan berpuasa seminggu 2x iaitu Isnin dan Khamis.   Jika kuat,   lebih bagus lagi puasa Nabi Daud a.s seperti selang satu hari.   Makanlah makanan halal,   perbanyakkan sayuran,   buah-buahan dan air putih.
  4. Untuk mengembangkan diri ,  sebarkan salam dan sapaan.   Dengan demikian kita akan banyak dikenal dan disayangi.
Itu sahaja untuk kali ini,   mungkin ada lagi tip-tip lain yang akan dikongsikan bersama.Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan